Narrowcasting gaat de verveling tijdens het wachten tegen

Narrowcasting is een term die wellicht niet bij iedereen bekend is. Desondanks heeft nagenoeg iedereen er regelmatig mee te maken. Het staat ook bekend als digital signage en wordt in tal van bedrijven en instellingen gebruikt. In het geval van narrowcasting worden er beeldschermen gebruikt om diverse soorten informatie door te geven aan mensen die ergens zitten te wachten of aan potentiële klanten.

Maak het wachten aangenamer

Zo wordt er in wachtruimtes van bijvoorbeeld ziekenhuizen vaak gebruik van gemaakt. Op het scherm kunnen de mensen die zitten te wachten lezen wat er allemaal actueel is in het ziekenhuis of op de betreffende afdeling maar kan het ook afgewisseld worden met live beelden. Door deze afwisseling wordt het niet snel saai en kan de aandacht van de kijker behouden worden. Zo duurt het wachten minder lang maar kun je er ook nog eens wat van opsteken.

Ook goed in winkels

Daarnaast wordt narrowcasting veel toegepast in winkels. Zo worden er beeldschermen geplaatst in etalages om zo klanten naar binnen te lokken maar ook in de winkel zelf kunnen ze gebruikt worden. Dit kunnen zowel grote als kleine schermen zijn. Het is maar net wat voor doel je ermee hebt. Als je bijvoorbeeld wilt dat je personeel altijd de juiste en meest recente informatie kan verschaffen aan klanten kunnen ze daar een tablet voor gebruiken. Hierop zoeken ze de informatie op en kunnen deze ook desgewenst aan de klant tonen.

Kies de juiste vorm van beeldschermcommunicatie

Er zijn verschillende vormen van beeldschermcommunicatie mogelijk. Omdat niet ieder bedrijf hetzelfde is en niet iedereen er hetzelfde doel mee heeft is het zaak dat je ervoor kiest een professional de communicatie voor je te laten ontwikkelen. Zij kunnen ervoor zorgen dat deze op maat gemaakt wordt en zo precies bij je onderneming past en het meeste rendement oplevert.